Συμμετοχή του σχολείου μας στο bravo schools

Η δραστηριότητα  έχει σκοπό να ευαισθητοποιήσει και να κινητοποιήσει τους πολίτες που δραστηριοποιούνται στην παραλία, ώστε να μην πετούν απορρίμματα στην παραλία ή τη θάλασσα.
«Όλα τα παιδιά θέλουμε τη θάλασσα καθαρή, είναι ο θησαυρός μας!» τονίζουν οι μικροί μαθητές, με την βοήθεια του ρομπότ -χταποδιού . 

Το τμήμα Α3 με υπεύθυνη νηπιαγωγό την κ. Μαρία Παπαζαφείρη καθοδήγησε ,ενθάρρυνε και βοήθησε την δραστηριότητα αυτή, με βοηθό την μελισσούλα ρομπότ.

 Οι στόχοι μου  ήταν να ευαισθητοποιήσω τα νήπια  για την προστασία του οικοσυστήματος   μέσω της υπολογιστικής σκέψης και του ψηφιακού εγγραμματισμού. 

Πιό συγκεκριμένα

Στόχοι:

  • να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα που αφορούν την προστασία των ωκεανών
  • να αποκτήσουν κριτική σκέψη για τις απειλές που αντιμετωπίζουν οι ωκεανοί
  • να αποκτήσουν στάση ενεργού πολίτη, να εμπλακούν και να αναλάβουν δράση
  • Να αναπτύσσουν την ικανότητα κρίσης, λήψης αποφάσεων, να επιλύουν προβλήματα και να μοντελοποιούν τη γνώση με προγραμματιζόμενα επιδαπέδια παιχνίδια

Yλικά:  Βeebot , μελισσούλα μεταμφιεσμένο σε Χταπόδι- διασώστη. Ηλικία: παιδιά Νηπιαγωγείου

Περιγραφή δραστηριότητας:

Στην ολομέλεια ο/η εκπαιδευτικός διαβάζει “Μια θάλασσα πλαστικά ‘’της Κατρίνας Τσανταλή ,εκδόσεις διόπτρα, προκειμένου να επιτύχει την συναισθηματική εμπλοκή των παιδιών.

Στη συνέχεια ακολουθεί καταιγισμός ιδεών με σκοπό να αντιληφθεί ο/η εκπαιδευτικός την πρότερη γνώση των παιδιών σχετικά με το υπό μελέτη θέμα.

  • Γιατί είναι σημαντική η θάλασσα και ο ωκεανός
  • Μπορείτε να σκεφτείτε τι μολύνει τη θάλασσα
  • Ποιοι κινδυνεύουν από τη μόλυνση των θαλασσών
  • Ποιος είναι υπεύθυνος για τη μόλυνση των ωκεανών
  • Τι μπορεί να κάνει ο καθένας από εμάς για να προστατέψει τους ωκεανούς
  • Αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση πως νομίζετε θα είναι οι ωκεανοί στο μέλλον

 

Ακολουθεί η δραστηριότητα ρομποτικής. Τα παιδιά καλούνται να βοηθήσουν τον κ. Χταπόδι-διασώστη να μαζέψει τα σκουπίδια από τους ωκεανούς σχεδιάζοντας του τη σωστή διαδρομή και προγραμματίζοντας το ρομπότ. Χωρίζονται σε τρεις ομάδες, η μια ομάδα ζωγραφίζει το πλέγμα-Ωκεανό και  αποφασίζει για την αρχή και το τέλος της πίστας. Σε κάποια τετράγωνα του πλέγματος, η ίδια ομάδα, τοποθετεί τα σκουπίδια ,(καλαμάκια πλαστικά μπουκάλια κ.ά)που αναφέρθηκαν στο βιβλίο. Η δεύτερη ομάδα καλείται  να σχεδιάσει για τον κ. Χταπόδι- διασώστη  τη σωστή διαδρομή, με τις καρτέλες-κατεύθυνσης ώστε ο κ. Χταπόδης να μαζέψει τα σκουπίδια και να ελευθερώσει τα παγιδευμένα ζώα. Η τρίτη ομάδα διαβάζει τις καρτέλες κατεύθυνσης και προγραμματίζει το ρομπότ. Μεταξύ των μελών των ομάδων υπάρχει συνεργασία και αλληλεπίδραση.

Ενδεικτικές φωτογραφίες 





 και το βίντεο

 


                        ΓΙΑ ΈΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΚΑΙ ΒΙΩΣΙΜΟ ΑΥΡΙΟ

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Καλοσώρισμα

                                        Kαλώς ήρθατε στο νηπιαγωγείο μας...                         γιατί..... Όσα...